Urlet în tăcere (Urlet în tăcere #1) – Marina Neagu

Fără să știe, Sara, o adolescentă a zilelor noastre, suferă de pe urma unor legăminte făcute în urmă cu 2000 de ani, când cea din care avea să se deschidă linia familiei lor, marea preoteasă a dacilor, jură să-și reîntâlnească iubirea pierdută. Este atrasă în jocuri periculoase a căror inițiere nu-i aparține, dar ale căror consecințe zguduie cu totul micul ei univers.

Când violența îmbracă țesuturi umane, viața Sarei este salvată în mod misterios. Dar supraviețuirea vine cu un preț mult prea mare.

Marina Neagu, cu stilul ei binecunoscut, pregătește cititorilor săi încă o poveste trăită cu sufletul la gură. De pe marginea prăpastiei, personajele îți vor da dependență și, la final, te vei trezi dorind mai mult.

Sursa foto: pinterest

„Hei! Ai văzut-o pe tipa rămasă cu gura căscată? Nu, nu cea blondă, cu picioare interminabile, forme apetisante și cu un chip ca de înger. Cealaltă, mai bondoacă, cu părul ciufulit, de zici că se află într-un permanent război cu pieptanul și cu ochii aia de un albastru spălăcit, ce îi domină cam jumătate de față. Da, da, despre ea vorbesc. Ei, aceea sunt eu, Sara.”

O noapte din urmă cu cinci își lasă amprenta întunecată pe tânăra Sara, răpindu-i într-un mod brutal și sângeros părinții. Deși ea a reușit să scape, aproape înecată, vocea a părăsit-o în fața durerii și cu greu a început să trăiască din nou. Și-a tras fermoarul la gură și a refuzat să mai vorbească despre trecut atunci când întrebările o încolțeau din toate părțile.

Pentru a se putea reintegra în societate, după ani de terapie petrecuți într-o clinică, ascunsă de lumea de-afară, mătușa geamănă a mamei sale, Laura, și fiica acesteia o iau în căminul lor și o ajută să se reobișnuiască cu traiul de zi cu zi. O ajută să redevină un om normal, atât cât se poate. Astfel că se înscrie la facultate și încearcă să o ia, pas cu pas, de la capăt.

„Mi-am promis să țin durerea amintirilor mereu ascunsă, așa că am încătușat-o în tăcere.”

La început, verișoara Liana este răutăcioasă, deoarece este obligată de mama ei să aibă grijă de ea și s-o ia peste tot unde merge, nemaiputând să se mute în căminul facultății și să se bucure de libertate, așa cum își dorea. Când tânăra este luată pe sus de verișoara ei la o petrecere, știe că o va supăra și mai tare dacă îi va refuza plăcerea de a se întâlni cu iubitul ei, refuz ce le-ar ține pe amândouă acasă, nu doar pe Sara.

Acolo face cunoștință cu gemenii Lucian și Damian, doi cuceritori cărora le place să-și facă de cap cu fiecare fată frumoasă pe care o întâlnesc. Simțindu-se ca o intrusă și știind că o petrecere nu este chiar locul ei preferat, se îndreaptă spre parcul de peste drum, așteptând ca verișoara ei să o caute și să plece apoi acasă. Orele trec, fata continuă să urmărească mașinile ce vin și pleacă de la petrecere și are parte de un sărut absolut neașteptat de la unul din frați.

„Sunt destul de înțeleaptă să știu ce consecințe ar avea salvarea mea.”

A doua zi, după noaptea petrecerii, considerându-se vinovată de întreaga situație cu Liana, fata noastră vorbește cu mătușa ei. Problema cu mutatul în cămin se rezolvă, iar atitudinea tinerei în privința Sarei se schimbă cât ai bate din palme. Fiind totuși o fată bună la rândul ei, Liana o avertizează să stea departe de gemeni, pentru că nu sunt persoanele potrivite în jurul cărora să se învârtă. De asemenea, este avertizată să se ferească și de un anumit Markus, acesta emanând pericol prin toți porii. Unde mai pui cât este de chipeș, de sexi și de magnetizant?

Momentul în care-l va întâlni se va lăsa cu scântei și pasiune, iar secrete legate de noaptea de-acum cinci ani vor ieși la iveală, dezvăluindu-i o lume total diferită de ceea ce cunoștea. Descoperă că viața ei este legată complet de ceea ce s-a întâmplat atunci și că, deși ar fi trebuit să moară și ea, a ajuns să trăiască un timp împrumutat care a adus coșmarurile pe pământ. Pe lângă toate astea, de parcă nu erau destule probleme pentru fată, vise dintr-un trecut îndepărtat îi fac cunoscută iubirea interzisă dintre o mare preoteasă (Sarula) și un bărbat care a ales să trăiască viața unui om normal.

„O să-l păstrez atâta vreme cât voi avea speranța că îmi vei aparține.”

Spre deosebire de Frumuseți monstruoase, acest volum mi-a plăcut mult mai mult. Acțiunea nu mi s-a mai părut grăbită, personajele au fost mai complexe în comportament și gândire, iar firul poveștii m-a captivat încă de la primele pagini. Trecerea de la realitate la visele Sarei a decurs firesc, astfel încât puteai să-ți dai seama ușor când este doar un vis și când te plimbi prin viața de zi cu zi a tinerei.

Tot încercând să-mi dau seama cine sau ce este Markus, autoarea ne trage de mânecă la un moment dat și ne spune că doar la finalul cărții vom afla natura acestuia. Personal, am ghicit doar pe jumătate ce ar fi, dar zău că nu m-aș fi dus cu gândul mai departe. Dacă nu era Sara care să dezlege misterul, nici nu cred că aș fi auzit vreodată de acel personaj mitologic. Totodată, incursiunea în trecutul dacilor și al romanilor și modul în care Marina s-a legat de istoria noastră și a adaptat-o frumos în poveste, m-au încântat foarte tare. Chiar nu mă așteptam să mă fascineze atât de mult!

„Coșmarurile tale sunt reale.”

Noroc că mă așteaptă și volumul doi în bibliotecă, altfel nu știu ce s-ar fi întâmplat. Finalul la Urlet în tăcere mi-a făcut pur și simplu vânt și m-am trezit întrebându-mă ce tocmai am citit. Sper ca situația să nu rămână astfel, pentru că eu am deja cuplul meu preferat și nu vreau ca altcineva să-și bage nasul în treaba lor. În afară de mine, bineînțeles. *muahahaha*

Un prim volum exploziv și plin de imprevizbil. Scenele romantice și cele de acțiune te fac să trăiești fiecare moment la intensitate maximă, iar încărcătura istorică inserată în poveste te face părtaș la o iubire străveche ce dăinuie mai presus de timp.

Nota mea: 5/5

nota-5

Mulțumesc frumos Editurii Quantum Publishers și autoarei pentru