Publicat în Interviuri

La șuetă cu autorii români #2 – Oana Duşmănescu


11130280_10152633938306568_8219228823318637127_n

Înainte de a fi scriitor, Oana Duşmănescu este mamă, iubită, bloggeriţă, scrimeră. De la 18 ani, aceasta a intrat în presa sportivă, de unde nu a ieşit nici în ziua de azi. A avut câteva evadări în publicitate şi PR, dar dragostea dintâi, pe care o declară, a rămas sportul. În 2007, s-a pus pe scris Urechile pisicii Olga, din dorinţa de a pune pe hârtie, într-o formă artistică, sentimente, locuri, oameni, pisici. Urechile pisicii Olga este primul volum al Oanei. Şi-ar dori să nu fie ultimul.


1) Bună ziua, doamnă Duşmănescu. Spuneţi-ne 3 lucruri care vă caracterizează.

Buna ziua. 🙂 Sunt energică, încăpățânată, influențabilă uneori.

2) Din cât am aflat, sportul este foarte important pentru dumneavoastră. Ne-aţi putea povesti mai multe despre acest aspect?

Păi, sunt jurnalist sportiv de peste 20 de ani, deci sportul, sub toate formele lui, înseamnă o mare parte din viața mea. Am scris despre toate sporturile existente, dar, în ultima vreme, iubesc mult de tot sporturile extreme și, mai ales, personajele care le practică.

3) După ceva ani din viaţă, aţi scris şi prima dvs. carte. Ce v-a dat imboldul să faceţi asta?

Eram foarte liberă, stăteam nopțile trează, trăiam foarte mult. În toate astea a încăput și-o carte.

4) De ce aţi ales să scrieţi despre viaţa unei pisici? Care este legătura dintre dvs. şi aceste feline pretenţioase?

Am pisici de când eram adolescentă. Îmi place mult atmosfera dintr-o casă care are pisici în ea. E mai liniște și mai multă relaxare.

12003275_10152969729006568_6719907124310314959_n

5) Când Urechile pisicii Olga a ajuns pe mâinile cititorilor şi aţi avut parte de primele reacţii din partea lor, ce aţi simţit?

Mi-a fost frică de reacții. Mi-a fost teamă că mă expusesem prea tare acolo, în paginile cărții. Apoi mi-am dat seama că lumea a îndrăgit cartea. Mai ales femeile.

6) Să ne aşteptăm la o nouă carte pe viitor? Dacă da, despre ce aţi mai dori să ne împărtăşiţi?

Nu cred. Sau nu în viitorul apropiat. Deocamdată traduc mult, pentru Editura Trei. Dar dacă mă răzgândesc, te voi anunța. 🙂

7) Care este autorul român preferat? Dar cel străin? Ce operă de la aceştia v-a atras mai mult şi de ce?

Nu vreau să fac diferențieri. Îmi plac foarte mult autorii moderni, care scriu despre viața pe care o trăim chiar acum, despre vremurile noastre și problemele acestora. În mintea mea, clasicii se șterg ușor-ușor și fac loc nou pentru Amos Oz sau Elif Shafak.

8) Ce părere aveţi despre literatura română din trecut şi cea de acum? Ce consideraţi diferit între cele două?

Cred că acum vocile sunt mai puternice, mai articulate, dar mai puține. Dar nu-mi place excesul de vorbire vulgară în scopuri comerciale.

9) Aveţi o muză care va inspiră atunci când scrieţi?

Pentru că acum scriu mai mult editorial de sport, cei care mă inspiră, desigur, sunt sportivii.

10) Ce reprezintă cărţile pentru dvs.?

Niște lumi separate, care te lasă să le invadezi. O faci pe riscul tău, pentru că nu știi niciodată, când începi o carte, în câte feluri te va schimba ea.

11) Mulţumesc pentru că aţi acceptat să ne împărtăşiţi câteva fragmenţele din viaţă. Câteva gânduri pentru cititorii noştri?

Citiți, scrieți, trăiți mult. Și eu vă mulțumesc.

coollogo_com

2 gânduri despre „La șuetă cu autorii români #2 – Oana Duşmănescu

Lasă un răspuns

