Publicat în Recomandări, Uncategorized

Worldwide Readers | Daniel Radcliffe


Salutare, cititori! Următorul pe lista mea din aceasta rubrică este actorul Daniel Radcliffe, băiatul nostru vrăjitor Harry Potter care ne-a bucurat (și încă o face!) vreme de peste un deceniu prin filmele seriei care poartă același nume. Față de Reese Whiterspoon care coordonează un club de lectură și de unde puteam alege mai multe lecturi, la Daniel R. am găsit doar câteva dintre cărțile sale preferate. Ca și data trecută, le-am ales pe acelea care au fost traduse și la noi.

1

#1 Spaime şi scârbe în Las Vegas – Hunter S. Thompson (Polirom) // „Aceasta este una dintre cele mai amuzante cărți pe care le-am citit vreodată, principalul motiv pentru care o recomand oamenilor. Dar există și o tristețe în ea. Cred că Thompson a iubit America în ciuda sa, și aceasta este o plângere pentru trecerea unui timp pe care nu îl vom mai vedea niciodată. Era o persoană atât de inteligentă și conștientă din punct de vedere social; știa chiar și atunci când a scris acest lucru în 1971 că un deceniu ca anii ’60 nu se mai poate întâmpla. Și este într-un fel trist să-l citesc acum, pentru că știu că nu voi avea niciodată senzația de a trăi într-un timp atât de proaspăt și cu atât de puține limite. ” – DR

#2 Maestrul și Margareta – Mihail Bulgakov (Polirom, Humanitas, Art) // „Este romanul meu preferat – este cea mai mare explozie de imaginație, nebunie, satiră, umor și inimă… Există pasaje care au devenit ziceri rusești de zi cu zi. De exemplu, „Manuscrisele nu ard.” Dacă ar fi ieșit vreodată la iveală faptul că această carte a fost scrisă, Bulgakov ar fi dispărut definitiv. Această frază înseamnă că nimic nu este mai puternic sau mai indestructibil decât cuvântul scris.” – DR

#3 Bătrânul și marea – Ernest Hemingway (Polirom) // „Cred că Bătrânul și Marea a fost probabil prima carte a unui autor cu adevărat clasic pe care am citit-o vreodată și a fost atunci când mi-am dat seama că lucrurile erau clasice dintr-un motiv și nu toate erau doar muncă grea.” – DR

2

#4 Germinal – Émile Zola (Biblioteca pentru toți, 1960) // „Mă uimește cât de abil surprinde Zola idiosincrasia, banalitatea și amploarea vieții între toate aceste clase diferite de oameni. Fiecare personaj se simte pe deplin format și real. Și odată ce am aflat mai multe despre implicarea lui Zola în afacerea Dreyfus și cum a pledat pentru libertatea individuală, m-am gândit doar că îl iubesc pe acest om. Trebuie să fi fost o persoană incredibilă de știut.” – DR

#5 Copiii din miez de noapte – Salman Rushdie (Polirom) // „Este cea mai încântătoare carte. Și este o idee atât de strălucitoare: copiii născuți în aceeași oră care cuprind metaforic toate atributele bune și rele ale unei noi societăți. Rushdie scrie cu un adevărat patriotism – o dragoste pentru țara sa care nu este oarbă.” – DR

#6 Harry Potter și Piatra Filozofală – J. K. Rowling (Arthur) // „Cred că este corect să spunem că, dacă vorbim despre cele cinci cărți care mi-au influențat cel mai mult viața, cred că ar fi destul de descurajator să nu spun Harry Potter și Piatra Filozofală, pentru că mi-a oferit tot ce am și tot ce voi avea.” – DR

Sursa: aici și aici


Ne revedem cu următorul articol al rubricii în iunie. Voi ați citit vreun titlu de aici sau aveți în plan să o faceți? 

2019-08-30_181104

Autor:

O găsiți la andreea.ilie17@yahoo.com.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.