Publicat în Reading Challenge/Provocări literare, Reviews

#Expertîncărți: Hopeless – Colleen Hoover | Fata din bibliotecă

Ai prefera să afli un adevăr care te va lăsa fără speranţă, sau să crezi mai departe în minciuni?

Îndrăgita autoare de bestselleruri Colleen Hoover istorisește o fascinantă poveste a doi tineri cu un trecut tulburător, care pornesc într-o pasionantă şi palpitantă călătorie pentru descoperirea sensurilor vieţii, iubirii, încrederii şi, mai presus de orice, a puterii vindecătoare pe care numai adevărul o poate avea. Sky, elevă în ultimul an de liceu, îl cunoaşte pe Dean Holder, un tip cu o reputaţie îndoielnică, rivalizând cu a ei însăşi.Încă de la prima lor întâlnire, acesta o îngrozeşte şi, în același timp, o captivează. Ceva inexplicabil legat de el îi declanşează amintiri din adâncurile trecutului ei tulbure, dintr-o perioadă aproape ștearsă din memoria ei. Deşi Sky e hotărâtă să se ţină la distanţă de el, insistenţele lui neabătute şi zâmbetul enigmatic îi doboară barierele protectoare, iar legătura dintre ei creşte în intensitate. Însă misteriosul Holder ascunde, la rândul lui, destule secrete, iar de îndată ce acestea sunt dezvăluite, Sky cunoaşte o transformare ireversibilă, iar capacitatea ei de a avea încredere în semeni poate deveni o pierdere colaterală provocată de adevăr. Numai înfruntând cu mult curaj dezvăluirile crude, Sky şi Holder pot spera să-şi vindece rănile sufleteşti şi să găsească o cale de a trăi şi de a iubi pe deplin. Fără speranţă este un roman care vă va tăia respiraţia, captivându-vă şi amintindu-vă de prima voastră iubire.

2018-12-20_074738

Cu ocazia împlinirii a 10 ani de existență de către Librarium, eveniment sărbătorit de librăria online Cartepedia prin 9 Experți în cărți pentru toate gusturile, Ghanda de la Jurnalul unei cititoare a venit cu o provocare foarte faină. A adunat alături de ea alți bloggeri, adjudecându-ne fiecăruia genul preferat. Eu m-am alăturat romanticilor, Ghanda s-a pierdut în lumile SF&Fantasy, Teo (Fata din bibliotecă) s-a dat de partea adolescenților, Andreea Pandelea stă în față-n față cu istoria, iar Alexandra (Pierduți în literatură) s-a specializat în a prinde băieții răi. Mulțumim mult librăriei Cartepedia pentru susținere!

Lectura mea a venit din partea Ghandei – Fata cu toate darurile, un SF post-apocaliptic, un thriller distopic care prezintă un sfârșit de lume în lumina unui nou început ce ar putea fi posibil cândva, în viitor. Recenzia mea o puteți găsi deja pe blogul Ghandei – aici, fiind și prima care a deschis provocarea. Așa că zilele astea fiți cu ochii pe fete! ❤

Mai jos vă prezint recenzia Fetei din bibliotecă. Curioși să-i aflați părerea despre romance-ul pe care i l-am recomandat? 🙂

Teo

Cred că cel mai potrivit ar fi să încep această recenzie prin a-i mulțumi Georgianei pentru că m-a nominalizat să fac parte din această provocare literară, pentru că m-a desemnat Expert în Cărți pentru Adolescenți – acele cărți pe care știe că le citesc cu o plăcere incomensurabilă. Ca expert în cărți, am avut sarcina de a recomanda o carte și de a primi, la rândul meu, o recomandare de la un alt expert în cărți. Adică de la Andreea – Expert în Cărți de Dragoste.

Cu toate că genul romance nu mă definește ca cititor, îmi este imposibil să refuz o poveste de dragoste unde iubirea reprezintă forța supremă care îți dă puterea să învingi toate obstacolele, pentru ca, în final, să-ți găsești fericirea alături de jumătatea ta. Dar, spre surprinderea mea, Hopeless nu s-a încadrat în această categorie, fiind un roman de dragoste atipic, dureros și sfâșietor, pe care nu știi dacă să-l iubești sau să-l urăști cu toată ființa (poate puțin din fiecare).

Protagonista romanului, Sky, este o tânără de 17 ani, rebelă, încăpățânată, care a avut o viață mai complicată decât majoritatea adolescenților de vârsta ei. La doar 5 ani, aceasta a fost adoptată de către Karen, care este o mamă de modă veche, fiind împotriva tehnologiei, motiv pentru care tânăra nu are acces la internet, televizor și nici nu are voie să aibă un telefon mobil. Tot din dorința mamei adoptive, Sky nu a învățat la o școală publică, ci a urmat cursuri particulare la ea acasă. Dar lucrurile se schimbă când fata hotărăște să-și termine ultimul an de liceu la o școală publică și să iasă în lume, după ce toată viața ei a stat în umbră. Dar liceul se dovedește o experiență mai îngrozitoare decât credea inițial, având de-a face cu adolescenți răutăcioși care o judecă fără ca măcar să o cunoască.

Cu toate că nu de puține ori s-a furișat pe la spatele mamei ei pentru a se întâlni cu diverși băieți, Sky constată că atingerile și sărutările lor o lasă indiferentă, simțind un gol în interior de fiecare dată când un tip o atinge într-un anumit mod. Dar, cum în fiecare caz există o excepție, cel care iese din tipar este misteriosul Holder, un timp atrăgător, cu o expresie indescifrabilă. Întâlnirea cu Holder o afectează în mod îngrijorător pe Sky, fiind primul băiat care reușește să-i stârnească un amalgam de emoții prin intermediul unui simplu zâmbet arogant. Fără ca măcar să realizeze acest lucru, băiatul reușește să o intimideze și să îi fure respirația cu o singură privire pătrunzătoare, iar o simplă atingere nevinovată din partea lui îi stârnește fiori prin tot corpul.

„Am leșinat și m-am izbit de sol înainte ca el să aibă măcar o șansă de a mă prinde. Atât de diferit față de eroii din cărți!”

Cu toate că mă așteptam ca lucrurile dintre cei doi să evolueze în mod rapid, am fost încântată să descopăr că autoarea le-a oferit timpul necesar pentru a se cunoaște și pentru a ajunge să înțeleagă natura sentimentelor care sunt pe cale să se nască între cei doi. Legătura dintre protagoniști este interesat de urmărit atât prin prisma modului în care evoluează relația dintre cei doi, cât și datorită trecutului pe care îl au în comun, un trecut dureros, marcat de episoade cutremurătoare care au lăsat cicatrici adânci în sufletele lor.

Când mi-a recomandat Andreea acest roman, nu știam ce așteptări să am de la el. Stilul autoarei nu îmi era deloc străin, având ocazia să mă familiarizez cu el prin intermediul romanului Slam. Din dragoste pentru Layken, primul citit de la Colleen. În ciuda faptului că mă așteptam la tipica poveste de dragoste siropoasă și clișeică pe care o întâlnești în toate romanele de acest gen, am fost plăcut surprinsă să constat că ideile preconcepute mi-au fost cât se poate de greșite.

În timp ce înaintam cu lectura și descopeream mai multe aspecte din trecutul lui Sky, îmi venea pur și simplu să arunc cartea în celălalt colț al camerei, să rup paginile și să le ard, în speranța că, în acest mod, voi reuși să șterg pentru totdeauna povestea cutremutătoare pe care autoarea a conturat-o cu atât de multă cruzime. Dar nu am făcut acest lucru. În schimb, mi-am înghițit lacrimile de furie și neputință și mi-am continuat lectura, inima mea frângându-se pe măsură ce aflam mai multe despre tânăra Sky, înainte ca aceasta să fie adoptată de către Karen.

Un lucru pe care mi l-am dovedit personal este acela că Colleen Hoover scrie pur și simplu mirific, poveștile ei ajungând la inimile cititorilor încă de la primele pagini. Personajele conturate de autoare sunt departe de a fi perfecte, însă tocmai defectele pe care le au le conferă autenticitate, putând fi asociate cu ușurință cu persoane reale.
În loc de o concluzie elaborată, în care doar aș repeta ceea ce am spus deja, m-am decis să vă las un mic fragment care pe mine m-a amuzat copios, asta în cazul în care mai aveați nevoie de un motiv în plus pentru a citit acest roman:

„Brațele i se îndoaie din coate și, deodată, e mult mai aproape. Se apleacă spre urechea mea, făcându-mă să inspir precipitat.

– Sky, îmi șoptește la ureche, cu un glas seducător. Te vreau … dată la o parte. Am nevoie să umblu în frigider.”

Vă invit să căutați cartea citită de Teo pe cartepedia.ro sau în librăriile Librarium. Puteți descoperi, de asemenea, experții în cărți care să vă recomande lecturi pe placul vostru. Recenzia de mâine va apărea la Teo pe blog!

2019-02-27_060845

Reclame

Este o ea alergând spre alte lumi. Prietenoasă, calmă şi foarte curioasă. Adoră lectura, să scrie şi să deseneze. O fire destul de visătoare, care nu uită însă de rațiune. De asemenea, petrece mult timp cu muzica, dulciurile şi filmele/serialele bune. ~ O găsiți la andreea.ilie17@yahoo.com

8 gânduri despre „#Expertîncărți: Hopeless – Colleen Hoover | Fata din bibliotecă

1. Țin minte că am încercat să o citesc acum ceva ani, dar nu prea mă atrăsese la momentul acela. Parcă era ceva legat de personaje, nu mai știu exact. Dar după ce am citit recenzia Teodorei, parcă vreau să îi mai dau o șansă. 🙂

Apreciat de 2 persoane