Publicat în About, Reviews

Te voi găsi dincolo de timp, prin cenușă de visuri, pentru că eu sunt… pentru că tu ești… ultimul viking nemuritor

Începuturi nemuritoare…

d0e83854f37bd50c35114954bae1727b--wooden-spoons-oya

Acum mai bine de doi ani navigam curioasă pe Amazon, încercând să găsesc o carte dornică să-mi scoată ochii din orbite și care să-mi strige în față, cu toată forța ei de necuvântătoare: CITEȘTE-MĂ, NU VEI REGRETA!

Luând fiecare pagină cu asalt și urmărind cu atenție fiecare colțisor, o copertă albastră, nu prea atractivă vizual și care mă ducea cu gândul spre o cu totul altă poveste, s-a ivit victorioasă, de parcă mă aștepta de multă vreme. Carte scrisă de un autor român (nu știam sigur dacă e femeie, bărbat sau ce altceva ar mai putea fi; tu, cel care mă citești, nu te râde! poate că era vreo fantomă, mai știi? de ce n-ar scrie și ele?), o descriere destul de intrigantă și o întrebare ce mi-a zgâlțâit puțin interesul, de parcă mi-ar fi testat îndrăzneala în a-i da o șansă: oare la sfârșitul drumului mă voi regăsi pe mine, cea de odinioară?

Ceva m-a împins însă de la spate și am cumpărat-o. Dar ce credeți? Nu am citit-o imediat. Oricât de încântată am fost în acea clipă, am așteptat. Nu știam nici eu ce. Instinctul a fost de vină, mai mult ca sigur. Altfel nu-mi explic. La scurtă vreme, am aflat și cine este persoana din spatele cărții, iar la primul meu Gaudeamus (2015) am întâlnit-o pe Oana. A fost un moment ciudat și amuzant deopotrivă, fiindcă în poza de pe profilul ei arăta cumva, iar realitatea m-a surprins peste măsură. Iar de atunci am știut că am nevoie să citesc cartea cât mai curând. Acel curând s-a dovedit a fi luna femeii – martie a lui 2016. Ce mai curând! *hahaha*

Am dat gata cartea în doar câteva ore și parcă nu era de-ajuns. Mai voiam! Astfel că, datorită cititorilor avizi după încă o porție zdravănă de aventură și mister, o poveste gândită a fi transpusă într-o singură carte, s-a transformat rapid într-o serie de cinci volume. Și ce mai serie! Minunată, jucăușă, amuzantă, ironică și plină de viață, la fel de captivantă ca însăși autoarea! O serie căreia îi place să se joace cu mintea ta prin fine subtilități și (re)întoarceri de situație, mai mult decât geniale, este ceva la care nu vei putea să renunți nici în ruptul capului. Așa că te întreb, cititorule: Cum să n-o iubești? Cum să nu mai vrei?

…când normalul era odată ceva la ordinea zilei.

Cunoaștem o femeie singură, rațională, cu un simț practic revoltător (în sens bun) și un umor dulce-acrișor de invidiat, cu o viață banală, necondimentată și plictisitoare, dar care își dorește însă câteva momente de mai mult, de minunate clipe trăite la maxim. Dar știți vorba aia: ai grijă ce-ți dorești… A vrut și a primit. Chiar mai mult decât și-ar fi putut imagina vreodată. Mai mult decât ne-am putea noi imagina. Însă niciodată să nu spunem niciodată, că cine știe, poate ne vom aventura cândva într-o situație ce ne-ar putea întrece orice limită și fantezie.

„La naiba cu tot! […] Oare când se vor termina necazurile? Și când te gândești că îmi dorisem atât de mult o viață activă și plină de acțiune. Na, acțiune!”

Decisă să renunțe la cariera de medic veterinar, se întoarce acasă pentru a prelua o afacere de familie – o cafenea micuță și cochetă care va ajunge rapid atracția principală din oraș. Dar odată cu deschiderea acesteia, și dorința Victoriei Grey începe să prindă aripi. O serie de evenimente ciudate și mult prea ireale ca să poată coexista în contemporan, ce își găsesc locul ascuns doar în legende și povești străvechi, o lovesc din plin, spulberându-i orice gând rațional ar mai fi avut în legătură cu această lume. Încrederea joacă un rol ambiguu, iar orice pas greșit sau risc asumat poate conduce la ceva neașteptat.

20171117_164300

Astfel că se trezește însemnată de un blestem vechi de sute de ani, blestem pus pe seama unui tezaur ce aparținea de vremea vikingilor. De la o singură monedă de argint, ce va lăsa o urmă de neatins pe sufletul său, mai multe evenimente își au începutul, iar lumea va întâmpina situații de neconceput. Mai mult de atât, Victoria este cea care va avea de înfruntat o întreagă suită de supranaturali. Și nu e decât un simplu om care n-a greșit cu nimic nimănui. Va trece cu teamă și curaj prin multe peripeții ce-i vor oferi fiori reci pe șira spinării, roiuri întregi de fluturi în stomac, prietenii înfloritoare și posibilitatea de a se cunoaște pe sine însăși, așa cum n-a mai făcut-o niciodată, în toată viața ei.

„…te voi găsi.”

Vom arunca o privire curioasă în trecut, ne vom lupta încrezători cu prezentul și vom spera liniștiți la un viitor.

Ai crede că, pe cât avansezi cu fiecare volum în parte, nu mai e nimic care să te surprindă și mai mult ca până acum. Dar, cititorule, habar n-ai tu cât te înșeli! Pe tot parcursul seriei, acțiunea este menținută la un nivel alert cu fiecare pagină pe care o dai nerăbdător, iar suspansul atinge cote alarmante. Liniștea dinaintea furtunii se împletește armonios cu erupțiile vulcanice ce acaparează necruțătoare cadrul nemuritor, iar lumea din jur pare să explodeze în mii și mii de așchii ascuțite, gata să-și atingă țintele în mișcare.

Când te aștepți ca totul să se termine în acea clipă, ceva intervine, pe nepusă masă, în demersul lucrurilor și spulberă totul în cale. Nu mai știi ce urmează, cine va mai avea de suferit și în cine să te mai încrezi. Nesiguranța, gândurile negre și teama de necunoscut își fac loc în mintea și inima ta și nu îți dorești decât să fie bine pentru toată lumea. Chiar dacă lucrurile par de nerezolvat.

„- Eşti curajoasă, domnişoară.

– Mi s-a mai spus. Dar vă rog să nu confundaţi curajul meu cu inconştienţa. Poate că nu vă cunosc întreaga istorie şi nu sunt la curent cu întâmplările, pe care le bănuiesc extraordinare, din viaţa dumneavoastră, dar nu îmi este teamă. Nu pot muri decât o singură dată, pe când greşelile le pot repeta la nesfârşit. Mi le asum.”

Am mai afirmat asta și nu mă satur să o repet la nesfârșit. Victoria Grey este o femeie dată naibii. Ar putea fi un model demn de urmat pentru fiecare fată sau femeie care o va cunoaște îndeaproape, deși ea nu se va considera niciodată astfel. E prea „modestă” ca să recunoască așa ceva de față cu oricare dintre noi. Însă, chiar și așa, va fi mereu eroina noastră dedicată, sarcastică, adorabilă și fără seamăn. Nu este o persoană perfectă și departe de ea gândul de a dori să pară altcineva.

E doar ea.

Victoria Grey.

Chiar dacă de multe ori mi-am dorit cu ardoare să-i mai trag niște palme pentru a-și reveni, chiar dacă am vrut ca ea să gândească de două ori înainte să se arunce cu al său căpșor în situații ce i-ar fi putut da K.O., fără ca măcar să-și dea seama când s-a întâmplat, nu aș putea s-o schimb. Și nici nu vreau. M-am atașat mult de ea, exact așa cum este. O luptătoare. O femeie încăpățânată. Și un om frumos.

Directă din fire, o „nebună” cu acte în regulă, cu un bagaj nesfârșit de replici spirituale în repertoriu, o sufletistă convinsă și o femeie sensibilă, oricât se mai dă ea mare și tare uneori, Grey este, cu desăvârșire, o badass. Atitudinea ei are un impact covârșitor asupra celor care îi ies în drum, indiferent din ce material sunt făcuți.

Îi dă gata pe toți și o face cum știe mai bine, să fiți siguri de asta!

d0e83854f37bd50c35114954bae1727b--wooden-spoons-oyaDacă nu v-ați convins încă, deși mă cam îndoiesc, lansarea ultimului volum al seriei va avea loc sâmbăta asta (25 noiembrie) la Gaudeamus. Eu voi fi acolo și vă aștept și pe voi.

Este timpul să ne luăm rămas bun… sau, mai bine spus, să întâmpinăm un nou început, alături de eroii noștri.

Mulțumim pentru că ești, Cici! Mulțumim pentru seria asta nemuritoare!

Reclame

Este o ea alergând spre alte lumi. Prietenoasă, calmă şi foarte curioasă. Adoră lectura, să scrie şi să deseneze. O fire destul de visătoare, care nu uită însă de rațiune. De asemenea, petrece mult timp cu muzica, dulciurile şi filmele/serialele bune. ~ O găsiți la andreea.ilie17@yahoo.com

7 gânduri despre „Te voi găsi dincolo de timp, prin cenușă de visuri, pentru că eu sunt… pentru că tu ești… ultimul viking nemuritor