Prin cenușă de visuri (Nemuritor #4) de Oana G. Arion (recenzie)

IMG_20171008_153305

Dragoste, suspans, aventură și umor eliberator. O carte pe care nu o poți lăsa din mână, o serie pe care literatura română o aștepta de multă vreme. „Prin cenușa de visuri” e regina seriei „Nemuritor”, iar Oana Arion își poartă din nou cu talent cititorii din abisul disperării pe culmile extazului și înapoi. Un must read!

Andreea Baluteanu, DivaHair.ro

Prin seria Nemuritor, Oana Arion ne-a dezvăluit o lume nu foarte cunoscută în literatura contemporană – cel puțin nu în cea românească. Mitologia nordică ne-a fost adusă în fața ochilor prin prisma unor personaje mistice, supranaturale, încărcate cu o istorie tumultoasă, dar cu o forță inimaginabilă de a face față tuturor obstacolelor. De îndată ce ați pășit în această poveste magică și greu de uitat, îmbrățișând atmosfera alertă, precum un leac de care aveați nevoie cu disperare, nu vă veți mai dori să reveniți la realitatea care nu vă va mai satisface cu nimic.

Andreea Pandelea

În stilul ei caracteristic, Oana ne poartă prin aventuri încărcate de suspans și mister. Intensitatea crește pe măsură ce avansăm printre paginile Seriei „Nemuritor”, iar intriga și personajele ne creează o dependență de care nu avem cum scăpa – și nici nu vrem. Sarcasmul fin al autoarei se îmbină surprinzător de bine cu povestea creată în jurul unor lumi și personaje fantastice, legendare. Seria „Nemuritor” este un must-read, pentru oricine care se declară cititor. Consider că indiferent de preferințele literare, orice cititor va găsi în această serie ceva care să îl atragă, să îl surprindă și să îl impresioneze.

Eva Anca,  Rândurile Evei

Mulțumesc Oanei și echipei Librex pentru exemplarul oferit!

Speechless!

Nu știu cum face, nu știu ce face autoarea (o fi de vină cafeaua?!), dar fiecare volum este mai minunat și mai addicted decât cel anterior și, oricât de tare am încerca noi să găsim o portiță prin care să ne dăm seama de ce va mai urma în aventura eroinei noastre printre nemuritori, ni se dă peste nas cu cele mai surprinzătoare și neașteptate evenimente la care poate lua parte un om normal în viață.

Și, Dumnezeule, de câte avem parte în această carte!

Cu siguranță că ultimul volum ne va toca la propriu!

Mai știți că vă spuneam data trecută că s-a găsit leacul pentru vampirism? Ei bine, pentru asta, vom călători alături de Victoria în trecut, într-o Spanie magică, cu iz de timpuri vechi, unde vom încerca să găsim cel mai prețios lucru al lui Arrio, pentru ca ritualul să se împlinească, iar cei doi să fie împreună, fericiți până la adânci bătrâneți. Alternând câte un capitol a cărții pentru copii pe care o scrie, cu micile „mari” detalii ale nunții ce bate la ușă, protagonista este decisă să ducă până la capăt această călătorie, indiferent ce o așteaptă de partea cealaltă, dincolo de timp.

În decursul ultimului an trecusem prin situaţii incredibile, cunoscusem creaturi pe care în mod normal le găseşti doar în cărţi, luptasem pentru cauze îndoielnice sau juste, privisem moartea în ochi. Pierdusem mult, oameni la care am ţinut sincer, locuri care îmi fuseseră dragi. Şi, cel mai important, pierdusem o bucăţică din mine.

Mă schimbasem. Dobândisem puteri extraordinare. Letale. Eram temută în lumea secretă şi întunecată a supranaturalilor. În urmă cu un an, Victoria era doar o femeie normală cu multe visuri şi planuri de viitor. Astăzi era stăpâna argintului, cea atinsă de blestem. Puteam ucide sau reda viaţa dupa bunul plac. Puteam intra în mintea creaturilor şi vizualiza, controla şi schimba toate trăirile, impulsurile şi dorinţele lor.”

Pregătirile sunt în toi, nerăbdarea atinge cote maxime, iar teama că lucrurile nu vor merge și toată treaba se va termina cu un eșec, plutește acut în aer. Vampirul nu-și amintește prea multe din trecutul său de muritor, astfel că totul cade pe umerii Victoriei care, odată ce va păși într-o altă epocă, cu regulile și concepțiile aferente, nu va mai avea la cine să apeleze pentru ajutor. Va fi nevoită să se descurce singură și să aibă grijă ce alegeri va face, altfel prezentul/viitorul ar putea avea de suferit, iar prețul va fi unul pe măsură.

Mai mult de atât, n-o să scoateți de la mine. Nț, nț, e ceva ce sunteți nevoiți să aflați singuri. Dar să știți că nu e pentru orișicine! Dacă nu sunteți în tandem cu aventurile eroinei, nu aveți voie să deschideți acest volum. Nici măcar să nu vă treacă prin cap să-l răsfoiți! Dăunează grav sănătății (mai ales inimii voastre!), dacă săriți peste momentele care se întrepătrund mai ceva ca un roller coaster ce se învârte la nesfârșit. Nu de alta, dar s-ar putea să nu mai reușiți să reveniți înapoi de unde ați plecat! Niciodată!

Și asta chiar e ceva! Nu multe cărți/serii au darul de a-ți zăpăci mințile și de a-ți trage palme așa de sănătoase, încât vei ajunge să vezi numai stele verzi în toate culorile curcubeului.

„- Am înțeles că ți-ai ales un nume, zâmbi el, privind către ferestrele prin care razele unui soare palid pătrundeau în cameră, făcând obiectele din jur să capete o strălucire stranie, de parcă s-ar fi aflat sub o peliculă subțire de apă.

– Da, am răspuns cu mândrie. Hope.

Eram absolut încântată de acest nume. Ba chiar exersasem în fața oglinzii diferite feluri în care mă puteam prezenta, schimbându-mi tonul și mimica feței.

– Hope, repetă el, tresărind imperceptibil.

– Lady de Dunbar, am completat.

Vikingul mă privi drept în ochi. Avea expfesia inconfundabilă a unui om care încerca din răsputeri să-și amintească ceva… un anumit detaliu dintr-un trecut îndepărtat. În cazul lui Ian, un trecut foarte îndepărtat, de vreo mie și ceva de ani.

– Ce este?

– Nimic, se scutură el parcă trezit dintr-un somn ciudat. Nimic. Am avut doar senzația că am mai auzit numele ăsta.”

Dacă ne gândeam vreodată că Victoria nu poate să se remarce mai mult decât a făcut-o deja în celelalte volume, ei bine, vă spun sincer că ne-am fi înșelat amarnic cu toții. Această femeie are o energie exorbitantă și o forță interioară atât de extraordinare, de ar putea să facă față unui întreg popor de nemuritori și tuturor chestiilor posibile care vin la pachet cu el, în același timp! Pentru că, ceea ce se întâmplă în acest penultim volum, e mai mult decât mi-aș fi putut imagina în toată viața asta și-n toate celelalte.

Hotărâtă să meargă până-n pânzele albe după ceea ce îndrăgește cel mai mult iubitul său vampir, Victoriei nu-i pasă deloc că își riscă astfel viața și că are mari șanse de a nu se mai întoarce nicicând. Nu după câte a fost nevoită să îndure până acum. Nu după câte au fost ceilalți nevoiți să îndure din cauza ei. Atâtea pierderi și clipe… mult prea puține fericite. Într-o vreme în care ea însăși va fi unicul său sprijin, tânăra femeie va face orice îi stă în putință să aducă înapoi soarele și pe strada ei.

„Îmi ridică poalele rochiei murdare de noroi și-mi desfăcu panglicile pantofului. Am simțit o gheară de fier strângându-mi brusc inima. Într-o seară, Arrio cel din prezent îmi desfăcuse în același fel pantoful, zâmbind amuzat de stângăcia mea. Părea că trecuseră ani de atunci. O viață.”

Deși în ochii noștri este o adevărată eroină, având în vedere gradul ei de „rezistență” în privința evenimentelor ireale ce au lovit-o din toate părțile, Victoria este totuși o femeie absolut normală, în care ne vom regăsi fiecare dintre noi, cititoarele, în anumite situații. N-a fost născută să aibă un destin măreț sau să contribuie la salvarea lumii, ci, pur și simplu, s-a găsit la momentul nepotrivit, în locul nepotrivit, iar astfel a început o nouă poveste pentru ea. Una care i-a adus marea dragoste, prieteni de nădejde, dar și pericole neașteptate.

S-a adaptat nesperat de bine și a primit totul, de parcă era atât de firesc ce i se întâmpla, că mai că ai fi vrut să fii chiar tu în locul ei. Hai, spuneți voi acum, cine mai ia în ziua de azi lucrurile ca atare și se comportă de zici că nimic rău nu mai poate veni, deși adevărul este altul?

Răsturnări de situații incendiare, acțiune cât cuprinde, locuri de poveste, mister, dramatism, umor delicios, pierderi, răni sufletești, trădări, toate aceste elemente fac din penultimul volum al seriei, un zumzet de trăiri prin timp și spațiu, un caleidoscop de amintiri ferecate „prin cenușă de visuri” și speranță.

Nota mea: 5***/5

nota-5

6 gânduri despre „Prin cenușă de visuri (Nemuritor #4) de Oana G. Arion (recenzie)