Publicat în Interviuri

La șuetă cu autorii români #6 – Marcica Belearta


14192757_1246728465371654_7161130289452419747_n.jpg

Gamer, killer, lover, smoker, joker.


1. Descrie-ne, în câteva cuvinte, cine este omul Marcica Belearta.

Omul Marcica Belearta îi tot omul Florescu Ioana-Laura, da omu ăla care vorbește prostii și scuipă pe stradă.

2. De când ai început să scrii și ce te-a influențat pe această cale?

De când am divorțat și am un prieten cam bolund și stau cu bunica. Și de când m-am îmbolnăvit, că trebuia să scot pe-o parte ura față de sistem.

3. De ce poezii?

Mi-i mai ușor, că-s scurte și-mi vin pe loc. Pac, pac, dac, vârcolac. You know?

4. Ai încercat și proză? Dacă da, despre ce ai scris?

Am încercat prin clasa a 12-a, da am scris ceva atâta de nașpa, că până și profa de română -care mă iubea- mi-o zis STAI JOS.

15895281_1371560322888467_4438332823141470327_n.jpg

5. Împărtășește cu noi câteva rânduri din ce ai scris ultima dată.

Da sigur. Îi o poveste despre cum bunica îi super iubitoare de flori. Și îi și despre boala mea, cu cârcei, pitici.

Într-o bună dimineață
Pe-o tulpină de cârcel
M-am trezit cam amorțită
Și-am ginit un ghiocel.

M-am uitat cu ochiu rău
De s-o speriat bunica
O zvârlit și ghiocelu
Și ciorbica și pisica.

6. Cum s-a născut „Poezii pentru văduve”? Și ce înseamnă pentru tine?

Păi am zis. Îi ceva cu care mă defulez când mă enervează o pată de cafea sau pătura că stă strâmbă. Sau bunica că face borș de lobodă când îs io-n cură.  De aia i-am dat Alzheimer în poezii,  că poate mai uită din rețete :))

7. Planuri pentru un nou volum de poezii?

Băi, am 100 de planuri. Am încă un volum plin de văduve, da am și unul cu poezii în engleză. Mă fascinează Tim Burton.

8. Autorul preferat din toate timpurile? De ce?

Ionel Teodoreanu.
Pentru căăă… Fata din Zlataust… s-a cam îndulcit la… trust.

9. Ce fel de cărți citești?

Horrors, mostly. Da și absolut tot ce-I de citit și-mi pică-n mână, când îs la WC la gagiu-miu.

15590601_1351701604874339_4698765121629053311_n.jpg

10. Ce altceva te mai pasionează?

Jocurile, filmele și serialele. Am jucat toate jocurile, am văzut toate filmele și serialele.
Și oamenii. Mă pasionează oamenii.

11. Mulțumesc pentru că mi-ai acceptat invitația! Câteva gânduri pentru cititorii blogului?

Eu mulțumesc. Gânduri… Hmmm. Faceți ca mine… dacă vă vine.

Cartea Marcicăi o puteți comanda de aici.

Dede

Lasă un răspuns

