„Poezii pentru văduve” de Marcica Belearta (recenzie)

img_20170105_154404

Deși îmi plac tare mult poeziile, rar se întâmplă să le acord toată atenția mea, fără ca nimic altceva să mă distragă de la ele. Însă Poezii pentru văduve a reușit să pună monopol pe mine și nu pot să cred că deja am dat și ultima pagină și că nu mă mai așteaptă nici o altă poezie creepy la orizont. Lectura a decurs foarte ușor și mult prea rapid, încât abia dacă-mi dădeam seama când paginile îmi zburau nerăbdătoare prin fața ochilor, una după alta. Speram totuși să nu se termine prea curând, însă nu se întâmplă mereu așa cum ne dorim, nu?

Cartea este împărțită pe 6 capitole: Poezii văduve, Poezii despre filme, Poezii despre mobilă, Afurisilă, Poezii din tren și Random, iar fiecare dintre ele pare oarecum legat de următorul, deși tratează situații destul de diferite.

img_20161230_122152

Primul capitol ne prezintă o tanti văduvă ce ne lasă impresia că îi este mult mai bine acum, față de perioada în care soțul ei trăia. Imediat după, autoarea ia la mișto câteva dintre cele mai cunoscute filme din lume, printre care Fifty shades of grey, Spiderman, Matrix și Twilight. Îl vom cunoaște apoi pe iepurașul Afurisilă căreia îi place să spună verde-n față ce are de spus, chiar dacă nu e pe placul interlocutorilor săi, iar când roata se întoarce, cere ajutor de unde nu-i. Iar, prin poeziile din tren, autoarea dă viață pe un ton zeflemist „culorii” omenești ce ia amploare în mijloacele de transport publice.

Dacă ar fi totuși să aleg care parte mi-a plăcut cel mai mult, aș spune că prima. Poate pentru că cele mai multe poezii sunt în cuprinsul acestui capitol? Glumesc. Ideea este că mi s-au părut mult mai ironice, mai întrepătrunse și mai pline de „veselie” decât restul poeziilor, nu că celelalte m-ar fi lăsat indiferentă la citirea lor. Din contră, pot afirma cu sinceritate că nu mi-a dispărut zâmbetul de pe față pe întreaga durată a lecturii.

Nota mea: 4/5

nota-4

Cartea o puteți achiziționa de aici.