Publicat în Interviuri

La șuetă cu autorii români #4 – Teresa Wojcik


image5

Aflată la vârsta adolescenței, scriitoarea Teresa Wojcik, debutează cu primul ei roman de dragoste, scris într-un mod inedit, fiind primul roman cu peste 900 de pagini scrise pe un telefon mobil, strângând peste 1 320 000 de cititori în mediul on-line. Prin acesta, autoarea aduce un mesaj tinerilor de vârsta ei: ,,Căutarea Fericirii este o călătorie de introspecție spre echilibrul personal, spre desăvârșirea comuniunii, spre viața însăși“.

Iubesc iubirea, iarna, marea și apusurile.

Și cărțile. Oh, cărțile…


1. Bună, Tess, spune-ne, te rog, trei lucruri esențiale care te reprezintă și de ce. 

Unul dintre lucrurile care mă reprezintă este cititul, pentru că sunt genul de persoană care preferă întotdeauna să își termine cartea începută în locul a orice altceva.

Scrisul este un al doilea lucru important care mă reprezintă. Scriu oricând am ocazia, iar atunci când nu am, îmi fac.

Al treilea lucru care mă reprezintă, și pe care eu îl consider cel mai important, este faptul că sunt o fire foarte visătoare. Nu mai am ce adăuga aici.

image42. Te-ai gândit vreodată că vei ajunge în această ipostază, cea de scriitoare?

Faptul că sunt scriitoare și că am parte de atâția oameni minunați (în jur sau în mediul virtual) este o etapă superbă a vieții mele, în care, cu sinceritate, nu m-am văzut decât de la începutul adolescenței.

3. De unde izvorăște pasiunea pentru scris? Ce te inspiră în acest sens?

Absolut totul mă inspiră. Fie că este un om de pe stradă, a cărui figură îmi oferă inspirație pentru un personaj nou, fie că este o melodie pe care o aud din întâmplare într-un magazin și îmi dă idei noi. Dar la sfârșitul zilei, când lumea din jur nu mă mai ajută, muzica este cea esențială pentru mine.

4. Știu că muzica are un rol semnificativ în ceea ce faci. Care consideri că este melodia care se apropie cel mai mult de povestea lui Hades & Aimee? De ce?

Probabil știi că eu am scris aproape toată trilogia Căutând fericirea pe melodiile trupei Daughtry (de care nu m-am plictisit nici în prezent), de aceea consider că cea mai potrivită melodiile pentru cei doi este Life after you. De fiecare dată când ascult melodia mă întorc în timp, la momentul când Hades și Aimèe s-au întâlnit pentru prima oară. 

5. În fiecare carte a trilogiei, chiar dacă ultima n-a apărut încă, legătura dintre Aimee & Hades evoluează și se află într-o anumită etapă. Așa că, dacă poți, atribuie câte un vers, două dintr-o melodie (sau mai multe) acestor „etape” în care se află viața lor.

Cred că ăsta este punctul meu preferat din tot interviul. 🙂 Am să aleg doar versurile și n-am să adaug nimic, pentru că întotdeauna ele spun totul.

Pentru Volumul I: How am I supposed to break this spell you got me under,

I’m so addicted to the pain,

Got your poison running through my veins,

I could fight you ‘til the end,

But I will lose you if I win,

So I guess I’ll just keep on givin’. 

image2Pentru Volumul II: They’re two lovers in the night

Waiting on the sun to rise

Passing ships into the night

Under different skies

But you just whisper what you said

One last time

I could have sworn I heard you say

That you are mine

Și pentru Volumul III: Last time we talked, the night that I walked

Burns like an iron in the back of my mind

I must’ve been high to say you and I

Weren’t meant to be and just wasting my time

Oh, why did I ever doubt you?

You know I would die here without you…

6. Cum au apărut cele două personaje? Descrie în trei cuvinte „relația” lor.

Să descriu în trei cuvinte relația dintre Hades și Aimèe? Atunci răspunsul sigur este „plus și minus”. Mi-am dorit încă de la început ca Hades și Aimèe să fie opuși ca personalitate. După cum se știe deja, în orice rău există o fărâmă de bine și în orice bine există o fărâmă de rău, iar eu am ales să mă bazez pe această idee, construindu-i pe Hades și pe Aimèe în antiteză. Așadar, Hades este inspirat din Aimèe, iar Aimèe este inspirată din Hades.

image17. Ce reprezintă „Căutând fericirea” pentru tine?

Căutând fericirea reprezintă tot ceea ce eu mi-aș putea dori ca adolescentă. Pe parcurs ce am scris trilogia, am descoperit o altă persoană în mine, care percepe altfel lumea din jur. Pentru Hades și pentru Aimèe am învățat să studiez comportamentele oamenilor și să caut adevăratele motive în spatele deciziilor, cuvintelor și acțiunilor lor. Datorită lor caut în fiecare persoană o poveste și de fiecare dată o asimilez cu a lor. Îmi canalizez întreaga atenție în detaliile din lumea înconjurătoare, ca să le pot transpune ulterior în povești. Căutând fericirea mi-a adus o mulțime de prieteni noi și mi-a arătat anumite laturi ale oamenilor, care m-au condus unde sunt acum.

8. Cu ce alte activități îți ocupi timpul, atunci cand nu scrii?

Cu râuri, orașe și climă; cu „Moromeții” și „Joc secund”; și nu în ultimul rând: cu Criza Orientală și cu Războiul Rece.

9. Mai întâi de toate, un autor este un cititor. Așa că, spune-mi, te rog, două dintre cărțile tale preferate și cum te-au influențat acestea.

Am un top de trei cărți, așa că am să ți-l spun:

I. „Invitația la vals” de Mihail Drumeș. Am citit pentru prima dată cartea când eram micuță, dar am tot recitit-o în decursul anilor și m-a impresionat tot mai mult odată cu trecerea timpului. Datorită ei am ajuns la concluzia că o carte trebuie citită de cel puțin trei ori în viață, doar că la o diferență considerabilă de ani.

II. Pentru locul doi încă optez între „Adio, arme” de Ernest Hemingway și „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu. Poate pentru că se aseamănă, într-o oarecare măsură. Îmi place ideea de iubire și război și felul în care ambii autori au expus-o, pentru că par două lucruri total diferite, când, în esență, ele sunt exact același lucru. Și un fragment din Adio, arme: „Noaptea aceea, la hotel, în camera noastră, coridorul lung şi pustiu, pantofii în faţa uşii, pe jos covorul moale şi gros, afară ploaia prelingându-se de-a lungul ferestrelor şi în cameră o lumină plăcută şi veselă, apoi lumina stinsă şi voluptatea cearşafurilor mătăsoase şi a patului comod, simţindu-ne că am sosit acasă, că nu mai suntem singuri, deşteptându-ne noaptea şi găsindu-ne unul pe celălalt, acolo, nu plecaţi; totul părea ireal.” Ambele cărți m-au învățat să contemplez mai mult pe trăirile personajelor mele și să mă focusez pe felul în care percep ei lumea.

III. Locul trei este ocupat de Ceva minunat, scrisă de Judith McNaught, ale cărei descrieri și al cărei vocabular îmi plac la nebunie.

image310. Peste ani, când scrierile tale vor evolua asemenea ție, vei continua să folosești pseudonimul actual? Ce înseamnă Teresa Wojcik pentru tine?

Cu siguranță voi folosi pseudonimul. Teresa Wojcik este deja ca un al doilea nume pentru mine.

11. În paralel cu scrisul, ce îți dorești pe mai departe, după terminarea liceului?

Îmi doresc să intru cu bine la facultate și să mă dedic în întregime domeniului în care voi lucru mulți ani de acum înainte. Vreau să am mai mult timp liber, ca să pot citi și scrie mai mult, dar asta după Bacalaureat.

12. Mulțumesc mult, Teresa, pentru timpul acordat și pentru micile fragmente din viață ta. Mult succes în continuare! Câteva gânduri pentru cititorii noștri?

Plăcerea e de partea mea! Cititorilor le mulțumesc din suflet pentru că sunt aici, alături de mine, și îi rog să își urmeze visurile. 🙂

Aici găsiți primele două volume ale trilogiei.

O găsiți pe Tess și pe wattpad, blog-ul personal și tumblr.

coollogo_com

6 gânduri despre „La șuetă cu autorii români #4 – Teresa Wojcik

  1. Vaii, ce interviu frumos, felicitări! Chiar sunt curioasă să văd cum sunt cărțile ei, pare o persoană tare deschisă. 😀 Sincer, până anul ăsta, nu știam că o româncă a scris seria asta, deși îi tot vedeam cărțile pe internet. :))

    Apreciat de 1 persoană

    1. Povestea de pe wattpad a fost împărțită în două cărți, la cea de-a doua Teresa adăugând câteva capitole noi, urmând ca în primăvară să apară și ultimul volum al trilogiei. 🙂
      Și eu am citit ce a fost pe watt, dar nu am ajuns încă să achiziționez și cărțile. Probabil după ce va apărea și ultima.

      Apreciază

Lasă un răspuns

