Jocul Final. Convocarea (Endgame #1) de James Frey&Nils Johnson Shelton (recenzie)

Jucătorii sunt moştenitorii Pământului şi ei trebuie să rezolve Marea Enigmă a Salvării. Unul dintre ei trebuie să reuşească, altminteri vom pieri cu toţii.

Citeşte cartea. Găseşte indiciile.
Descifrează enigma.
Există un singur câştigător.
Jocul Final e real.

Jocul Final a început.

Cartea aceasta chiar te prinde şi nu te lasă până ce n-ai terminat tot de citit. Am terminat-o surprinzător de repede şi încă mai vreau. Probabil că o voi mai reciti până la următorul volum. Au fost unele personaje pe care le-am îndrăgit chiar de la început, iar, pe altele, le-am urât instant, chiar dorindu-le moartea, deoarece, în loc să găsească o cale de mijloc pentru ca toată lumea să supravieţuiască, aceştia ucideau şi torturau cu sânge rece pe oricine prindeau.

Jocul Final ne prezintă lumea reală (mai bine spus, se desfăşoară chiar în lumea reală), atât cu părţi pozitive, cât şi cu părţi negative, dar, în acelaşi timp, încearcă să combată ceea ce credeam noi adevărat, încă de când ne naştem, cum că oamenii sunt făcuţi de Dumnezeu, provin din primate sau mai ştiu eu ce am fost învătaţi. În acest prim roman, ni se spune că lumea a fost creată de Annunaki, aşa-zişii Mari Părinţi, nişte fiinţe ciudate care nu par a fi nici bărbaţi, nici femei.

Jocul Final este un joc foarte periculos, însă poţi să-ţi dai seama de unele aspecte care l-ar putea pune într-o lumină ceva mai favorabilă. Trebuie doar să ştii să citeşți printre rânduri. La un moment dat, unul dintre personaje chiar îşi dă seama de acest lucru şi va încerca să le unească pe celelalte şi să le aducă pe calea cea bună. Dar asta numai dacă îl vor asculta.

semintii

La acest joc participă 12 concurenţi din doisprezece seminţii diferite: 6 fete şi 6 băieţi cu vârste cuprinse între 13 şi 20 de ani. Limita de vârstă este o condiţie impusă încă de la începuturi, ca să zic aşa. Cei 12, încă de mici, au fost crescuţi şi învătaţi, conform tradiţiei seminţiei fiecăruia, să fie asasini, să dezlege enigme, să fie rapizi atât în gândire, cât şi în mişcări, să devină puternici, răbdători, să fie foarte buni observatori, să ştie să se descurce în orice situaţie şi câte şi mai câte. Pe scurt, să fie cei mai buni dintre cei buni. Celor care au fost aleşi să participe la joc, li se spune Jucători. Au fost destui înaintea lor care au purtat acest titlu şi care au dorit să ia sau nu parte la joc, dar n-au avut şansa, deoarece Jocul loveşte exact când nu te aştepţi, nu când vor Jucătorii.

3e10fbfa9a9986ef6513bb8847700569

Iar acum când acesta s-a dezlănţuit, o parte dintre personajele noastre sunt foarte entuziasmate, abia aşteptând să pună în aplicare tot ceea ce au învăţat, pe când restul nu sunt chiar atât de nerăbdătoare. Din păcate pentru ele, n-au cum să se opună lucrurilor fireşti din viaţa lor, aşa cum este Jocul Final. Aceştia trebuie să lupte unul împotriva celuilalt prin orice mijloace, „călcând pe cadavre”, astfel încât să le fie doar lor bine, iar, la final, trebuie să rămână un singur câştigător. Odată cu moartea a câte unui Jucător, seminţia acestuia va dispărea de tot. Astfel că 11 seminţii îşi vor avea sfârşitul tragic, mai devreme sau mai târziu, fiecare depinzând doar de Jucătorul care o reprezintă… sau poate că nu.

„Silueta e înaltă şi subţire. Are umeri laţi şi mâini lungi, iar în picioare poartă nişte încălţări strălucitoare…Labele îi sunt foarte lungi şi foarte plate. Are un cap lung şi îngust, păr lung, alb şi lucios, piele sidefie şi ochii înguşti, complet negri. La fel ca vocea, faţa nu e nici masculină, nici feminină.”

Convocarea celor 12 participanţi are loc într-o zonă din China, pe lângă oraşul Xi’An. Aceştia fac cunoştiinţă între ei, dar şi cu Annunaki. Mai precis, doar unul dintre cei trei Annunaki li se arată, şi anume cu kepler22b. Această creatură le explică despre ce este vorba, cu ce vor avea de-a face şi ce au de făcut pentru a câştiga Jocul Final. Totodată, le arată acestora şi o imagine cu Pământul, o imagine ce surprinde înfăţişarea acestuia după eveniment, după ce Jocul Final va lua sfârşit, iar milioane de oameni nu vor mai exista. Victoria le va aparţine doar dacă vor găsi cele trei Chei: Cheia Pământului, Cheia Cerului şi Cheia Soarelui.

„Jocul Final este enigma vieţii şi cauza morţii. Conţine originea tuturor lucrurilor şi soluţia prin care poate fi evitat sfârşitul tuturor lucrurilor. Găsiţi cheile în ordinea stabilită. Aduceţi-le la mine şi veţi câştiga. După ce voi pleca, fiecare dintre voi va primi un indiciu. Şi Jocul Final va începe. Regulile sunt simple. Găsiţi cheile în ordine şi aduceţi-le la mine. În rest, nu există reguli.”

După ce fiecare şi-a primit indiciul, trebuie să facă orice pentru a-l putea desluşi şi pentru a scăpa de concurenţă. Se vor forma noi legături, deşi, la început, toată lumea voia să fie pe cont propriu, să nu se ataşeze de absolut nimeni sau să se folosească de prietenii şi iubiri false pentru a câştiga. Dar Jocul le dă planurile peste cap tuturor. Oare ce se va întâmpla cu Jucătorii noştri? Cine cu cine se va alia şi de ce alte provocări vor mai avea parte, în afară de jocul propriu-zis şi de imprevizibilul ce domneşte în jurul Jucătorilor?

Mi-a plăcut mult faptul că romanul ne prezintă mai multe perspective, cunoscând şi ştiind aproape tot ce fac şi gândesc Jucătorii noştri. Astfel, am ajuns să ştiu cu cine voi ţine mai departe şi care merită să fie eliminat din acest joc. Totuşi, sper că cei rămaşi în viaţă, se vor alia şi vor reuşi să găsească o cale prin care să se salveze cu toţii, până nu va fi prea târziu.

Un roman complex, antrenant şi plin de imprevizibil, cu personaje bine conturate, Endgame este genul de lectură care te prinde imediat în mrejele sale şi nu-ţi mai dă drumul până ce n-ai ajuns la finalul jocului în care te-ai aventurat.

Nota mea: 4.5/5

nota-4-5

2 gânduri despre „Jocul Final. Convocarea (Endgame #1) de James Frey&Nils Johnson Shelton (recenzie)